aprilie 24, 2025
Diverse

Ministrul Mediului anunță că valoarea tichetului Rabla Plus ar putea fi ajustată în 2025.

Ministrul Mediului anunta ca valoarea tichetului Rabla Plus ar putea fi ajustata in 2025

Ministrul Mediului, Mircea Fechet, se ascunde în spatele Ministerului Finanțelor

Într-o încercare de a evita responsabilitatea pentru decizia de a reduce cuantumul tichetului pentru Rabla Plus, Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a aruncat vina pe Ministerul Finanțelor. Într-o declarație recentă, acesta a afirmat că decizia a aparținut Ministerului Finanțelor, deși el însuși a propus o valoare superioară pragului actual de 5.000 de euro. În ciuda acestui fapt, Fechet pare să fie convins că acest prag va fi ajustat pentru 2025, după ce se va evalua impactul acestei decizii asupra vânzării de mașini electrice.

Un prag ajustat pentru 2025: o promisiune reală sau doar o diversiune?

Într-un ton optimist, Fechet a sugerat că pragul pentru Rabla Plus va fi ajustat în 2025, în funcție de impactul pe care diminuarea voucherului l-a avut asupra vânzării de mașini electrice în România. Cu toate acestea, această afirmație ridică mai multe întrebări decât răspunsuri. De ce a fost necesară reducerea cuantumului tichetului în primul rând? Și de ce este necesar să așteptăm până în 2025 pentru a vedea dacă această decizie a fost benefică sau nu?

Impactul asupra vânzărilor de mașini electrice: o problemă ignorată?

În ciuda faptului că Fechet a recunoscut că diminuarea cuantumului tichetului pentru Rabla Plus ar putea avea un impact asupra vânzărilor de mașini electrice, nu pare să fi fost luată în considerare nicio măsură pentru a preveni acest lucru. În schimb, el pare să se bazeze pe ideea că acest prag va fi ajustat în 2025, fără a oferi nicio garanție concretă în acest sens. Acest lucru ridică întrebări serioase cu privire la angajamentul său față de promovarea vehiculelor electrice și a unui mediu mai curat în România.

Administrația Fondului pentru Mediu: un actor secundar în această poveste?

În timp ce Fechet și Ministerul Finanțelor se aruncă vina unul altuia, Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) pare să fie un actor secundar în această poveste. În ciuda faptului că AFM a aprobat recent dosare de finanțare pentru achiziția de autovehicule „verzi” prin Programul ”Rabla Plus”, în valoare de 26,389 milioane de lei, aceasta nu pare să aibă niciun cuvânt de spus în ceea ce privește cuantumul tichetului pentru Rabla Plus. Acest lucru ridică întrebări cu privire la rolul și influența AFM în această problemă.

Sursa: Top Secret Craiova