Ocuparea funcțiilor publice și evaluările periodice
Ocuparea acelor funcții se va face cu respectarea a două condiții minime: promovarea evaluărilor psihologice complexe, organizate prin intermediul unităților specializate acreditate și promovarea evaluărilor de integritate, realizate de către personal sau cabinete de specialitate. Persoanele care ocupă funcțiile publice specifice vor fi supuse anual sau la solicitarea Agenției, dar nu mai mult de două ori într-un an calendaristic, evaluărilor respective. Costurile acestor evaluări se suportă din bugetul Agenției. Funcționarilor publici care ocupă funcții publice specifice în cadrul structurii antifraudă li se consideră vechime în specialitatea studiilor absolvite întreaga perioadă în care își desfășoară activitatea în structura antifraudă.
Reorganizarea ANAF și lupta împotriva evaziunii fiscale
Vor începe multe controale ale Antifraudei pe e-Transport și e-Sigiliu, iar inspectorii vor purta armament în anumite situații. Reorganizarea ANAF vrea să îmbunătăţească structura de control operativ (a Direcţiei generale antifraudă fiscală – DGAF) privind lupta împotriva evaziunii şi fraudei fiscale. Ministerul Finanțelor propune revenirea la utilizarea unei funcţii publice specifice structurii de antifraudă, respectiv funcţia de inspector antifraudă “care să susţină şi să reflecte într-o manieră consistentă dezvoltarea activităţii, cu modificarea în mod corespunzător a cadrului legal aplicabil funcţiei publice şi funcţionarilor publici (OUG nr. 57/2019 cu modificările şi completările ulterioare)”.
Noi reglementări și măsuri de consolidare a luptei antifraudă
Potrivit prevederilor legale, organele de control din cadrul DGAF sunt în permanenţă la dispoziţia serviciului. „Astfel această structură poate interveni operativ prin controale antifraudă ori de câte ori starea de fapt o impune, fiind binecunoscut că faptele de evaziune fiscală sunt premeditate, autorii acestora putând acţiona oricând și oriunde în scopul sustragerii de la îndeplinirea obligațiilor fiscale”, informează nota de fundamentare. Aceasta mai spune că atribuţiile şi datele corespunzătoare operaţionalizării sistemelor RO e – Transport şi RO e-Sigiliu și având în vedere, totodată, noile reglementări legale privind prevenirea și combaterea unor activități economice ilicite, există premisa ca numărul de acțiuni operative de control să crească exponenţial, fiind necesară o consolidare a funcției ocupate de personalul care efectuează control antifraudă.
Suplimentarea personalului și „militarizarea” structurii antifraudă
„Obligațiile specifice, suplimentare comparativ cu alte funcții generale din cadrul ANAF, precum punerea permanentă la dispoziția serviciului, portul de armament și de uniformă necesită reglementarea unor drepturi corelative printr-un statut special, aprobat prin lege”, spune documentul. Ministrul Finanțelor, Marcel Boloș, în cadrul unui interviu acordat Digi24, a menționat de câteva ori cuvântul „militarizare” când a vorbit despre reorganizarea ANAF. Conform declarațiilor ministrului Finanțelor, pe lângă „această militarizare și posibilitate legală de port armă”, vor fi servicii teritoriale județene Antifraudă, iar în acest sens se va face suplimentarea personalului. Acum se lucrează la nivel de regiuni.
Sursa: HotNews