noiembrie 6, 2024
Diverse

Ultimul lot din Craiova – Filiași este publicat.

Ultimul lot din Craiova Filiasi este publicat

Autostrada Craiova – Filiași și Drumul Expres Filiași – Târgu Jiu: O analiză critică a anunțului de achiziție publică

Într-o lume în care infrastructura rutieră este esențială pentru dezvoltarea economică și socială, anunțul de participare aferent contractului de achiziție publică pentru proiectarea și execuția „Autostrada Craiova – Filiași și Drumul Expres Filiași – Târgu Jiu – Lotul 5” a fost publicat în SICAP de către CNAIR. Însă, înainte de a ne bucura de această veste, este necesar să examinăm cu atenție detaliile acestui anunț și să ne punem întrebări critice despre ceea ce se ascunde în spatele cifrelor și termenilor tehnici.

Termenul limită și valoarea estimată a procedurii: O evaluare riguroasă

Conform anunțului, termenul limită pentru primirea ofertelor este stabilit pentru 21.11.2024. Într-o evaluare critică, acest termen pare a fi destul de îndepărtat, ceea ce ridică întrebări despre eficiența și rapiditatea procesului de achiziție. În plus, valoarea estimată a procedurii este cuprinsă în intervalul 2.597.685.607,34 și 2.946.094.641,75 lei fără TVA. Aceste cifre sunt impresionante, dar este esențial să ne întrebăm dacă aceste costuri sunt justificate și dacă vor fi gestionate în mod eficient și transparent.

Complexitatea tehnică a proiectului: O perspectivă sceptică

Lotul 5 aferent Drumului Expres are o lungime de aproximativ 21,52 km și presupune realizarea a unui număr de 25 de lucrări de artă, printre care și două viaducte de o complexitate tehnică ridicată. Într-o abordare critică, este important să ne întrebăm dacă această complexitate tehnică este necesară și dacă va aduce beneficii reale pentru utilizatorii drumului. De asemenea, este esențial să ne întrebăm dacă există suficientă expertiză și competență pentru a gestiona această complexitate și pentru a asigura calitatea și siguranța lucrărilor.

Finanțarea și durata proiectului: O analiză obiectivă

Sursa de finanțare va fi asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile – Programul Transport (PT) 2021-2027. Într-o perspectivă critică, este esențial să ne întrebăm dacă aceste fonduri vor fi utilizate în mod eficient și transparent și dacă vor fi suficiente pentru a acoperi costurile reale ale proiectului. În plus, durata prevăzută pentru proiectarea și execuția lucrărilor este de 34 de luni, din care 10 luni proiectare și 24 de luni execuție. Aceasta pare a fi o perioadă lungă de timp, ceea ce ridică întrebări despre eficiența și rapiditatea procesului de proiectare și execuție.

În concluzie, în timp ce anunțul de achiziție publică pentru proiectarea și execuția „Autostrada Craiova – Filiași și Drumul Expres Filiași – Târgu Jiu – Lotul 5” poate părea o veste bună la prima vedere, o analiză critică și obiectivă a detaliilor acestuia ridică o serie de întrebări și preocupări. Este esențial ca acestea să fie abordate în mod transparent și responsabil, pentru a asigura că acest proiect va aduce beneficii reale pentru cetățeni și va contribui la dezvoltarea economică și socială a țării.

Sursa: Top Secret Craiova