noiembrie 1, 2024
Diverse

Calendarul complet al primei vacanțe din anul școlar 2024-2025.

Calendarul complet al primei vacante din anul scolar 2024 2025

Revoluția în sistemul de învățământ: Vacanța de toamnă și învățământul modular

Într-o mișcare surprinzătoare, autoritățile au decis să introducă vacanța de toamnă în calendarul școlar, o decizie care a fost luată în contextul trecerii la un sistem de învățământ modular, implementat începând cu anul școlar 2022-2023. Această schimbare radicală a însemnat renunțarea la semestrul tradițional, o abordare care a fost în vigoare de decenii. După finalizarea primului modul de cursuri, care a început pe 9 septembrie, elevii vor beneficia de o săptămână de relaxare, o oportunitate binevenită pentru a-și încărca bateriile și a se pregăti pentru următorul modul.

Modulul II și vacanța de Crăciun

Modulul al II-lea de cursuri va debuta pe 4 noiembrie 2024 și se va desfășura până pe 20 decembrie 2024, când va avea loc vacanța de Crăciun, programată între 21 decembrie 2024 și 7 ianuarie 2025. Această perioadă de odihnă este esențială pentru elevi, oferindu-le ocazia de a se relaxa și a petrece timp cu familia și prietenii în timpul sărbătorilor.

Modulul III, IV și V: Vacanțe de schi și de primăvară

Structura anului școlar 2024-2025 va continua cu Modulul III, care va începe pe 8 ianuarie 2025, și va include o vacanță de schi, ce va fi stabilită de inspectoratele școlare pentru perioada 10 februarie – 2 martie 2025. Modulul IV va începe pe 17 februarie 2025, iar vacanța de primăvară va fi programată între 18 și 27 aprilie 2025. În fine, Modulul V va începe pe 28 aprilie 2025 și se va încheia pe 20 iunie 2025, urmând ca vacanța de vară să dureze din 21 iunie până pe 7 septembrie 2025.

Un calendar școlar pentru nevoile tuturor

Calendarul școlar a fost elaborat cu scopul de a asigura o organizare eficientă a activităților educaționale, luând în considerare nevoile elevilor, părinților și cadrelor didactice. Această abordare modulară a învățământului pare să ofere o flexibilitate mai mare și să permită o adaptare mai bună la nevoile individuale ale elevilor. Cu toate acestea, rămâne de văzut cum se va desfășura în practică acest nou sistem și care vor fi implicațiile pe termen lung pentru calitatea educației în România.

Sursa: TopSecretCraiova