mai 13, 2025
Diverse

Banii de campanie ai AUR au ajuns la SRL-uri.

Banii de campanie ai AUR au ajuns la SRL uri

Finanțarea campaniei lui George Simion: O analiză critică a conexiunilor financiare

Într-o lume politică ideală, transparența și responsabilitatea ar fi norma, nu excepția. În cazul lui George Simion, candidatul AUR, lucrurile par să fie departe de această normă. Recent, AUR a depus la Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informări privind cheltuielile pentru campania lui Simion. Însă, o investigație realizată de Stelian Negrea și publicată de Newsweek România ridică semne de întrebare cu privire la proveniența acestor fonduri.

Conexiuni financiare suspecte

Conform datelor AEP, AUR a depus 8 informări legate de veniturile și cheltuielile candidatului George Simion în valoare totală de 1.871.700 lei. Însă, o analiză atentă a acestor informări dezvăluie o serie de conexiuni financiare interesante. Majoritatea cheltuielilor par să fie făcute de către apropiați ai lui Marius Lulea, cel mai important sponsor al lui Simion și propunerea de premier a AUR.

Traseul banilor: De la Simion la Lulea și la SRL-uri de partid

Prima informare depusă de AUR în privința cheltuielilor candidatului George Simion a fost înaintată la AEP pe 28 octombrie 2024. Era vorba de suma de 285.000 lei pentru afișe depusă de DGI Multimedia Design SRL. Aceeași companie a mai depus o nouă informare trei zile mai târziu: 208.250 lei pentru broșuri, pliante și alte materiale de propagandă electorală tipărite. Compania, deținută de Grosu Doina, are sediul într-o comună din Iași.

Conexiuni politice și financiare

Pe 29 octombrie a fost depusă o informare din partea companiei Follow Digital Solutions SRL, deținută de Iulia Modiga și Nicolae Capcelea. Modiga se prezintă ca redactor șef la Infoprut.ro și a fost vicepreședinte la Platforma Unionistă Acțiunea 2012, mișcarea civică al cărei președinte a fost chiar George Simion. Aceste conexiuni financiare și politice aruncă o lumină nouă asupra modului în care sunt finanțate campaniile politice în România și ridică întrebări serioase despre transparența și responsabilitatea în politica românească.

În concluzie, este esențial să ne întrebăm: Cine finanțează campaniile politice în România și cu ce scop? Este timpul să privim dincolo de retorica politică și să examinăm cu atenție traseul banilor în politica românească. Numai așa putem spera la o politică mai transparentă și responsabilă.

Sursa: Antena3.ro